המשבר בבתי החולים: מאות רופאים מתמחים יגישו מכתבי התפטרות

צבי טסלר No Comments on המשבר בבתי החולים: מאות רופאים מתמחים יגישו מכתבי התפטרות

הקיצור עליו החליטה הממשלה היה אמור לצאת לפועל לפני חמישה חודשים אבל טענות שונות שהועלו לגבי המתווה ומערכת הבחירות – גרמו לדחייתו בעוד שנה

Ecmo machine at the Intensive care unit in the Shaare Zedek hospital in Jerusalem on September 23, 2021. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** מחלקה חולה מחלקת חולה חולים שערי צדק רופאים אחיות עובדים מונשמים מכשיר אקמו מכשיר צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משבר המתמחים בבתי החולים: מאות רופאים מתמחים יחלו להגיש היום (חמישי) את מכתבי הפיטורים שלהם, במחאה על דחיית מתווה קיצור התורניות – בעוד יותר משנה. הקיצור עליו החליטה הממשלה היה אמור לצאת לפועל לפני חמישה חודשים אבל טענות שונות שהועלו לגבי המתווה ומערכת הבחירות – גרמו לדחייתו בעוד שנה.

למעלה מ-500 מתמחים וסטאז'רים חתמו עד כה על מכתבי ההתפטרות. בארגון המתמחים "מרשם" מוסרים כי "מתוך מחויבות למטופלים, מהלך ההתפטרות יבוצע בשלבים, כאשר מידי שבוע יוגשו מכתבי התפטרות נוספים".

המכתבים יוגשו לפי מחלקות שלפחות 50% מהמתמחים בהן, חתמו על מכתבי ההתפטרות. רשימת ביה"ח בהם יוגשו מכתבי התפטרות תפורסם בצהריים עם הגשת המכתבים.

מכתבי התפטרות יוגשו בביה"ח ברחבי הארץ ובמגוון רחב של מחלקות: פנימיות, נשים, ילדים, מלר"ד, נוירולוגיה ועוד.

בארגון הרופאים המתמחים "מרשם" מסרו אמש: "מחר יוגשו להנהלות ביה"ח מכתבי ההתפטרות של מאות מתמחים ומתמחות. ניסינו בכל דרך אפשרית להימנע מנקיטת הצעד הזה, אולם הממשלה הפרה את כל ההתחייבויות כלפינו ולמעשה ביטלה בפועל את קיצור התורנויות. העובדה שמאלצים אותנו להגיע שוב לצעד החריג של הגשת מכתבי התפטרות היא תעודת עניות. הממשלה התחייבה והממשלה צריכה לקיים. אנחנו דורשים שמהלך קיצור התורנויות יתחיל עוד לפני הבחירות. גם בבתי החולים במרכז וגם בפריפריה. המחוייבות שלנו היא למטופלים שלנו, אלה ששמים בידינו את חייהם- לא נוכל להמשיך לתת להם את הטיפול הרפואי שמגיע להם, לא נוכל להמשיך לסכן אותם ואת עצמנו בתורנויות של 26 שעות. הגיע הזמן שרוה"מ יתעורר, הגיע הזמן ששרת הכלכלה ושר הבריאות יתעוררו, כי אנחנו לא מתכוונים להמשיך לעבוד ככה".



0 תגובות